Известие

Collapse
No announcement yet.

На колко оборота превключвате[нормално каране]?

Collapse
X
 
  • Filter
  • време
  • Show
Clear All
new posts

  • #16
    Аз значи спокоино мога ди си ги реда до 5 без да минавам 1800об/м но нека не забравяме че скоросната котия няма смазочна система и се смазва благодарение на въртенето на зъбчатките които плискат маслото и
    принципно сменянето на предавките в ниски обороти може да смести малко гориво но може и да прецака скоростите!!!!!!!!! За това според мен най добрата зона за смяна е около 2100 - 3500 в тази зона колата дава същия разод както при 1500 - 2000об .

    Alfa boxer 1.3i --- 8V --- Boxer --- 90Hp/6000 Obr/min --- 113Nm/4500 Obr/min --- 0-100/11,5s --- Vmax/180km/h
    FIAT STILO 1.9jTD 16V 115HP vMAX 205km/h 4.8л/100km

    Comment


    • #17
      При спокойно каране най ме кефи на около 2700. Имам чувството,че тогава може и без съединител. Иначе "хванат ли ме братята" не гледам оборотомера-на слух-докато не ревне страховито
      sigpic33201
      930 Quattroporte

      Comment


      • #18
        Първоначално публикувано от BaiJedi
        При спокойно каране най ме кефи на около 2700. Имам чувството,че тогава може и без съединител. Иначе "хванат ли ме братята" не гледам оборотомера-на слух-докато не ревне страховито
        па и боксера го може идеално
        сменям само на 2900-3200 там някъде
        ех. AR 166 FL 2.0 TS еx. AR 164 2.5 TD Super ex. AR 75 2.0 TS ex. AR 146 BOXER

        Comment


        • #19
          Първоначално публикувано от monimsl
          Аз лично ги сменям от 2800 до 3300,и си дава добър разход.
          Според мен сега заради климатиците си трябва повече обороти.
          ааа мойта е с бакшишки климатик, слагам блузка с дълъг ръкав и лчвата ръка да виси от вънка, ама ръкава да е оп широчак че да охлажда по-добре
          145, 1.7 16V
          -----------------------

          Comment


          • #20
            Първоначално публикувано от xaus
            Аз значи спокоино мога ди си ги реда до 5 без да минавам 1800об/м но нека не забравяме че скоросната котия няма смазочна система и се смазва благодарение на въртенето на зъбчатките които плискат маслото и
            принципно сменянето на предавките в ниски обороти може да смести малко гориво но може и да прецака скоростите!!!!!!!!! За това според мен най добрата зона за смяна е около 2100 - 3500 в тази зона колата дава същия разод както при 1500 - 2000об .
            В това за скоростната кутия има нещо вярно.., ама колкото е вярно, толкова и е невярно според мен така е изчислено смазването й, че и на 1000 оборота има достатъчно добро смазване, като имаш предвид, че и натоварването няма да е голямо на тия обороти..
            Lexus IS200

            Comment


            • #21
              Първоначално публикувано от monimsl
              Аз лично ги сменям от 2800 до 3300,и си дава добър разход.
              Според мен сега заради климатиците си трябва повече обороти.
              И аз мисля, че това е идеалното място за сменяне. Отдавна ми се щеше да питам някой компетентен, но поне при последните зареждания разхода не се е качил, а вървежа при 3000 оборота е осезаемо по-добър.

              Някой може ли да обясни на какво се дължи това, че на боксера му трябват високи обороти и харчи по-малко при тях, отколкото в ниските?
              Alfa Romeo 145 Boxer 1.6 I.E. 8V 103 hp

              Comment


              • #22
                2к - 4.5к кога как ми е сгодно
                Welcome to the real world

                Алфа Ромео 156 2.4 JTD (01г.); Алфа Ромео 146 1.9 TD (98г.); Лада 21051 - Бивша.

                Comment


                • #23
                  Първоначално публикувано от monimsl
                  Аз лично ги сменям от 2800 до 3300,и си дава добър разход.
                  Според мен сега заради климатиците си трябва повече обороти.
                  Мда. Газова в комбинация с климатик си иска повечко. Иначе голфовете си мислят че са станали страшно бързи
                  Alfa Romeo 156 '04 2.4 JTD M-jet

                  Comment


                  • #24
                    10x за мненията

                    Питах щото до сега съм бил на Рено (което като возия е светлинни години напред [пробвах ги двете разликата е осезаема] ) обаче това което забелязах че ако когато вкарвам реното в 4 - 5 000 вече звучи доста зловещо двигателя, докато алфата да не кажа, че трябва да си погледна оборотомера за да видя на колко оборота съм
                    145 1,6 Boxer

                    Comment


                    • #25
                      Първоначално публикувано от tjman
                      10x за мненията

                      Питах щото до сега съм бил на Рено (което като возия е светлинни години напред [пробвах ги двете разликата е осезаема] ) обаче това което забелязах че ако когато вкарвам реното в 4 - 5 000 вече звучи доста зловещо двигателя, докато алфата да не кажа, че трябва да си погледна оборотомера за да видя на колко оборота съм
                      Бе кво е тва Рено де вози толко яко? Не си написал какъв ти е двигателя, ама Boxera на Алфа има такъв зловещ и уравновесен звук, че всеки път ми се изправят косъмчетата на ръцете като го чуя (не си ги бръсна ). А и то всяка кола като я напържиш вдига шум, ама едно е да реве, друго да пищи
                      Alfa Romeo 145 Boxer 1.6 I.E. 8V 103 hp

                      Comment


                      • #26
                        Първоначално публикувано от tjman
                        10x за мненията

                        Питах щото до сега съм бил на Рено (което като возия е светлинни години напред [пробвах ги двете разликата е осезаема] ) обаче това което забелязах че ако когато вкарвам реното в 4 - 5 000 вече звучи доста зловещо двигателя, докато алфата да не кажа, че трябва да си погледна оборотомера за да видя на колко оборота съм
                        Какво рено е това, дето е на светлинни години? Туйнго ?
                        _______
                        146 JTD - ex
                        Renault Megane II 1.5 dci - ex

                        Nissan Qashkai 2.0 CVT - current

                        Comment


                        • #27
                          за оборотите - мн е важно според мен двигателят да работи на оптимален режим - много зависи при каква скорост и на каква предавка как натискаш газта - ако забележиш, че натискаш газта а колата не върви сменяш предавката, (а при движение с постоянна скорост например може и в 1500 да слезеш, стига да постигаш скоростта почти без натискане на педала - примерно по инерция по наклон и т.н.) с моя 2.0 е към 2000-2500 идеално според мен. Друго си е обаче 3500-4000 на трета
                          Виж Алфата ...

                          Comment


                          • #28
                            Първоначално публикувано от charmario
                            Първоначално публикувано от monimsl
                            Аз лично ги сменям от 2800 до 3300,и си дава добър разход.
                            Според мен сега заради климатиците си трябва повече обороти.
                            И аз мисля, че това е идеалното място за сменяне. Отдавна ми се щеше да питам някой компетентен, но поне при последните зареждания разхода не се е качил, а вървежа при 3000 оборота е осезаемо по-добър.

                            Някой може ли да обясни на какво се дължи това, че на боксера му трябват високи обороти и харчи по-малко при тях, отколкото в ниските?

                            Това, че боксера харчи по- малко на високи обороти не е вярно.. Тук вече зависи как натискаш газта, защото ако превключваш на 2500 и същевременно търсиш бързо ускорение и натискащ педала на газта, обаче ползата е никаква- само разхода се вдига в сравнение с това да наберещ повече обороти и колата да има по добра тяга. Ако обаче натискаш много плавно, почти неусезаемо газта и превключваш на 2000-2500 харчи най- малко, като разбира се забравяш за всякакво бързо ускорение в случая!
                            Lexus IS200

                            Comment


                            • #29
                              !!!

                              Всеки трябва да използва оптималните обороти /т.е. най-добрите за дадените услови/, но нокой не бива да забравя,че при използване на ниски обороти се товари двигателя и това води до неговото износване
                              Карам си петата Alfa - Romeo & Giulietta-почти безпроблемно, и никога не се отказвам!!!И едно МИТО за съпругата !

                              Comment


                              • #30
                                Re: !!!

                                Първоначално публикувано от JORDI
                                Всеки трябва да използва оптималните обороти /т.е. най-добрите за дадените услови/, но нокой не бива да забравя,че при използване на ниски обороти се товари двигателя и това води до неговото износване
                                и това не е много ясно на празни обороти товари ли се но ако на ниски се опитваш да катериш баир разбира се че се товари...усет ми е майката
                                Виж Алфата ...

                                Comment

                                Working...
                                X